Az utóbbi időben a kézműves termékek kezdtek megjelenni, és olyan fejlődésnek indultak, mint a gombák az eső után.
Egyre többen vannak, néha olyan érzés, hogy hamarosan egyáltalán nem lesz hétköznapi kozmetikum.
Logikus volt feltételezni, hogy mivel ilyen számban jelennek meg, ez azt jelenti, hogy nyereséges.
Nekem is volt egy ötletem, hogy nyissak egy ilyen boltot, de kétségek merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy valóban nyereséges lesz -e, elvégre még nem vettem részt hasonló üzletben.
Minden valahogy túl egyszerű, de az üzleti életben ez nem így történik, és az üzleti életben tapasztalt emberként mindig arra emlékszem, hogy jó ott, ahol nem vagyunk.
Van egy barátom, akinek marketingügynöksége van.
Javasolja, nem is javasolja, de ragaszkodik ahhoz, hogy marketingkutatást végezzen annak érdekében, hogy megállapítsa, mennyire nyereséges egy kézműves termékeket forgalmazó vállalkozás, hogy megszervezze az üzlet marketingjét.
Imádja a marketinget, szerinte a marketing fontossága nélkül belevágni egy üzletbe lehetetlen. Úgy véli, hogy még az ingyenes marketing is hatékony lehet.
Természetesen az ismerősömnek hiszek, de szeretnék független véleményt is megtudni arról, hogy lehetséges -e marketing útján valamilyen kutatást végezni egy ilyen üzlet jövedelmezőségének kiszámítása érdekében?
Miért fontos a marketing
Minden professzionális marketinges elmondja, hogy a marketing fontossága összefügg azzal is, hogy a marketing sok-sok szám. Ahol számok vannak, ott mindent ki lehet számítani és megjósolni.
Úgy tartják, hogy a marketing bölcsészettudomány, de ez messze nem egészen így van. Nagyon sok szám van a marketingben, amelyet professzionális szinten kell értelmezni.
A fő számadatok a piac mérete, piaci részesedése, a fogyasztók száma, a versenytársak száma, a fogyasztó létrehozásának költsége, a marketing költségvetése, a piaci trendek.
A marketing eszközök segítségével megjósolhatja az értékesítést, a bevételeket, a nyereséget, és sikeres kézműves terméket is létrehozhat.
Az ilyen marketing adatok lehetővé teszik, hogy döntést hozzon az adott piacon való munkavégzés megvalósíthatóságáról.
Amikor ezek a számok nincsenek meg, akkor az intuícióra kell hagyatkozni, és ez nem mindig sugallja a helyes döntést.
A barátomnak igaza van, a marketing nagyon fontos még egy kézműves termékekkel foglalkozó üzlet megnyitása esetén is.
Miért nem lehet üzletet kötni marketing nélkül?
A marketing fontossága abban rejlik, hogy lehetővé teszi a piaci modell és az ügyfél pszichológiai portréjának felépítését. A piaci modell viszont lehetővé teszi, hogy saját szemével „lássa” a piacot, és ezért megértse, mi az.
A marketing révén a piac „vizualizációja” történik.
Ha soha nem látott volna földgolyót vagy bolygónk térképét, elképzelni sem tudta volna, hogyan néz ki a Föld. A földgolyó a Föld vizualizációja, a föld modellje, bár egy egyszerűsített változatban.
Egy ilyen modell lehetővé teszi, hogy kialakítsunk egy bizonyos elképzelést a Földről.
Ha korábban nem volt tapasztalata ilyen piacon való munkavégzésről, az azt jelenti, hogy csak intuitív elképzelései vannak erről, vagy mások véleményére hagyatkozik.
Önmaga tökéletesen megérti, hogy csak intuitív elképzelései vannak a kézműves termékek-piacáráról.
E tekintetben kétségei vannak azzal kapcsolatban, hogy be kell -e lépnie a piacra.
A marketing szerepe
A marketing fő jelentősége azzal a ténnyel kapcsolatos, hogy a marketing révén a fogyasztók visszajelzéseit gyűjtik.
Ha nincs visszajelzés, a marketing gondolkodás nem alakul ki, és ennek eredményeként nem tudja biztosan, hogy pontosan mire van szüksége a fogyasztóknak, és milyen mennyiségben.
Ennek megfelelően az intuíció alapján, saját felelősségére és kockázatára bonyolítja az üzletet. A marketing csökkenti a kockázatot, nagyon gyakran szinte nullára.
A marketing révén könnyen megtudható, hogy mire lesz kereslet a jövőben, és mennyi árura lesz szükség, beleértve annak előrejelzését, hogy mennyi és milyen kézműves termékekre lesz szüksége a fogyasztóknak.
A marketing ereje óriási és logikus, hogyha aktívan használják fel az üzleti hatékonyság növelésére.
Sőt, a marketing révén keresletet teremthet olyan termékek iránt, amelyek nyereségesebbek a legjobban fogynak és amelyek értékesítésével a legtöbbet lehet keresni.
Tehát a te esetedben is nagyon jó döntés a marketing használata.
Legjobb marketingszakember erre a célra, akiről a fenti részben beszéltem: Bakó Krisztián online marketing specialista.
Több információra van szüksége a hatékony marketingről? Látogasson el a www.bakokrisztian.hu oldalra
Értékelések
Még nincsenek értékelések.