Szia! Schmolcz Anita vagyok, a STANDOM.hu alapítója. Marketinges közgazdász, feleség, két tini anyukája, jelenleg magyarországi lakos és startupper.

A kezdetek elég száraz* téma, bocsi, de ígérem, hogy csak ez a bekezdés. A szakmai múltam tök szokványosan indult: a fősuli után alapanyag-beszerzőként kezdtem egy multinál. Hosszútávon elég nehezen bírom a monotonitást, így nagyon hamar rájöttem, ez nem az én világom. Munka mellett elkezdtem hát az egyetemet (Corvinus) estin, ahol már sokkal érdekesebb témakört hallgattam és 3 év logisztika után a munkában is váltottam egy nagyot. Egy másik multinál végre belecsöppentem az izgalmakba és azt éreztem: “hurrá, megtaláltam a területet, ami érdekel”! Imádtam a marketing világát, pedig még csak 2004-et írtunk. (értsd: sokkal “szegényebb, csupaszabb” volt akkor a marketing, mint ma)

*értsd: uncsi a sztori, ezért csak röviden a lényeg

LOVE STORY

A privát életem már tényleg sokkal fordulatosabb, ráadásul innentől már össze is kapcsolódik a kettő, hiszen 2006-ban jött a szerelem… és külföldre vitt. A jó kis kreatív marketinges állásom ezzel a sarokba is dobtam, de túlzások nélkül állítom, hogy megérte. A story vége ugyanis happy end: házasság, gyerekek (mondjuk ház, kutya-macska ekkor (még) nincs).

Egy újabb multis, nem-marketinges terület és kicsit talán kényszermunka után egész jól belőttem már, hogy nem, nem akarom a multis környezetet sem, így kisgyerekek mellett belevetettem magam mindenféle “tuti business” és “önmegvalósító” vállalkozásokba. Tipikus út: koncepció nélküli ebbe is belekapok, abba is belekapok, aztán minden csak úgy működget, áttörő eredmények nélkül. Na vajon miért?

GYERÜNK HAZA...

’16-ban épp Férj szakmai útjának egy korszaka is lezárult, így hoztunk egy meredek döntést és kerek tíz év Svájc után hazajöttünk Magyarországra. Ennek az egyik hozadéka lett, hogy a happy end listára felírtunk egy saját ház-at. Hatalmas élmény volt már nem bérleményben lakni. (For the records: gyerekek száma nem változott, de legalább a magyarjuk szépen megerősödött a francia rovására, a kutya-macska létszám továbbra is stabilan hozta a nullát.)

Ami a munkát illeti, az világos volt, hogy multiba nem szeretnék visszamenni, elkezdtem hát megismerni a hazai KKV szektort, illetve tanulmányozni az itthoni marketingszakemberek munkásságát. Volt mit behoznom, hiszen tíz év kimaradt az itthoni életemből, szinte senkit nem ismertem. Mindeközben két cégnek is tanácsadója lettem, így a vállalkozói létet is testközelből szemléltem, bár ennek a jó és kevésbé jó oldalait már a szüleimtől is láttam, hiszen ők is vállalkozók.

AZ 1001 ÉJSZAKA MESÉI - ÚJABB KALAND

2019 aztán újabb fordulatot tartogatott. Augusztusban, három év itthonlét után, az akkor 7 és 9 éves gyerekekkel meg 14 bőrönddel felültünk egy emirátusi járatra, hogy egy új és izgalmas kalandba kezdjünk: várt a mesés Kelet. Férj munkája adott, én majd kitalálok valamit, ha a gyerekek már beszoktak az új környezetbe és élvezzük a csodás Dubai által megnyílt lehetőségeket. Ez volt a terv.

Eszerint is haladtunk. A kerek, 40. szülinapomon már “tök jól” álltunk: gyerekek beszoktak, berendezkedtünk, minden szuper volt, imádtuk a várost, elkezdtük felfedezni a helyi programokat, odavoltunk a tengerpartért, így lassan ráértem elkezdeni azzal foglalkozni, hogy mégis mi akarok lenni, ha nagy leszek. (mondjuk akkor már épp ideje volt, nem elírás az a negyven…)

Sokáig nem értem rá gondolkodni, a munkakérdés pikk-pakk megoldódott: szakácsnő, tanárnő, babysitter, takarítónő, pszichiáter, nyelvtanár és még mittoménminem lettem hirtelen a ’20 elején, váratlanul ránk szakadt karantén alatt.

Remek. Pont erre vágytam. Mondanom sem kell, hogy hosszú távon TUTI nem ezt akartam – de ezzel az érzéssel azért nem voltam egyedül: az egész világ velem volt…

A NAGY ÖTLET

Említettem, hogy korábban többször nekifutottam már a vállalkozósdinak, a “nagy ötlet” azonban csak 2020 év végén jött, amikor épp kezdtünk kilábalni a hónapokig tartó karantén és korlátozások okozta sokkból és a gyerekek újra elkezdhették a sulit.

Eddigre viszont valahogy tökéletesen összeállt minden olyan körülmény, ami arra ösztönzött: ha már egyszer annyi év multis tapasztalat után valóban vállalkozó szeretnék lenni (a magam ura, saját időbeosztással és összesen egy laptop eszközigénnyel, földrajzi kötöttségek nélkül), akkor ITT AZ IDŐ.

A  szakmai tudás megvan, az IT támogatás adott, az ötlet briliáns, a gyerekek már elég nagyok, így fókuszt beállítani, felkészülni, start: el lehet kezdeni felépíteni egy most tényleg komoly, sikeres saját business-t. HAJRÁ!

Hiszek a csillagok együttállásában (a Sorsban, az Univerzium erejében, a Mindenhatóban, hívjuk bárhogy). Nem lehetett nem észrevenni, hogy ez a logikus utam, “csak” el kell indulni: egy saját vállalkozás, ahol minden addigi tudásomra és tapasztalatomra szükség van, kamatoztathatom a kreativitásom, ráadásul egy olyan produktum a végtermék, amire szükség van a piacon és kemény munkával emberek százainak, akár ezreinek is hasznos marketingeszközévé válhat. 

Függöny le – színpad átrendezése: pálmafa, tengerpart, Burj Khalifa a képből ki…

Függöny fel – új helyszín: Magyarország 

Szereplők ugyanazok, kutya-macska még mindig nem színpadi kellék, felkészül: Hideg, Köd, Eső, Hó, Kandallótűz, Forralt bor

Következő szín cselekményei: újabb hazaköltözés utáni új kalandok, üde természet évszakok szerinti csodás átalakulásai, STANDOM életének jelentős eseményei

AZ IGAZSÁG

A STANDOM ötlete nem az enyém. A férjem közreműködésével sógorom hozta létre először az oldalt – más piacra, más stratégiával. Ő IT-s, én marketinges. Éppen ezért, mikor felmerült, hogy az ő ötletét átemeljük a magyar piacra, szabadkezet kaptam, így minden úgy működik az oldalon és olyan stratégiával épül, ahogy én kitalálom.

Míg ők a regisztrálók mennyiségét tartják szem előtt és nagy csapattal dolgoznak, számomra fontos, hogy az oldalon olyan céltudatos, határozott és kvalifikált vállalkozókat tudhassak, akikkel én is szívesen dolgozom együtt, akiktől én is szívesen vásárolnék vagy vennék igénybe szolgáltatást alkalomadtán.

Mivel az IT-hátteret mára már egyedül kell megoldanom, most elsőszámú prioritás, hogy mielőbb találjak egy erre alkalmas hazai csapatot. A marketinget továbbra is én viszem, az adminisztrációs dolgokat szintén szeretném mielőbb kiszervezni, hogy minél több időm jusson az oldal további stratégiai fejlesztésére.

A fő célom egyértelműen a hazai tehetséges, kiemelkedő, minőségi termékeket vagy szolgáltatásokat kínáló vállalkozók ismertségének növelése az oldallal – a szakmai tudásomon keresztül.

Nem titok: hosszútávú célom továbbá egy támogató vállalkozói közösség és egy olyan nyereséges vállalkozás felépítése, ahol a tudásom, világszemléletem és személyiségem is napi szinten többek hasznára válhat és amire évek múltán méltán lehetek majd büszke.

Megtisztelsz, ha velem tartasz az utamon és bízol Bennem, hogy képes vagyok magyar vállalkozók százainak, akár ezreinek a sikereihez is hozzájárulni a saját eszközeimmel!