Hasznos

A VIZUÁLIS MEGJELENÉS FONTOSSÁGA

Vendégblogcikk - Mesi reklámgrafikus, banner

olvasási idő: 6 perc

A STANDOM fő célja, hogy támogassa a vállalkozók online megjelenésének növelését. Ennek viszont elengedhetetlen eleme vállalkozásod vagy énmárkád lehető legtökéletesebb vizuális megjelenése is. Következő vendég blogcikkünkben erre hívja fel a figyelmet standárunk, Sipos Emese, aki reklámgrafikusként dolgozik. Fogadjátok szeretettel!

Ahogy egy üzleti találkozón, úgy az online világban is kiemelten fontos az első benyomás. A vizuális megjelenés kulcsfontosságú szerepet játszik egy vállalkozás sikeréhez vezető úton.

Tudtad, hogy csupán 3 másodperc alatt eldőlhet, hogy felkelted-e a látogató figyelmét vagy inkább elpártol mellőled és tovább keresgél? Az ügyfélszerzés fázisában már az első pillantás meghatározó, hiszen akár ebben a szakaszban azonnali következtetéseket vonhat le az érdeklődő cégedről.

Olvasd át rövid összefoglalómat arról, hogyan tudja támogatni profi vizuális megjelenésed a vállalkozásod céljait:

  • Bizalmat sugároz, ami meggyőzőbbé tesz Téged/vállalkozásod a potenciális ügyfelek szemében.
  • Növeli a hitelességet, mivel a látogatók általában a minőségre és a profizmusra asszociálnak. Ha az arculat jól néz ki, akkor valószínűbb, hogy az érdeklődők bizalommal fordulnak hozzád.
  • A design segítségével kialakíthatsz egy egyedi identitást, amely megkülönböztet a versenytársaktól.
  • A profi külső emlékezetessé tesz, ami segít az elköteleződés kialakításában.
  • Növeli a márka (akár személyes márka) népszerűségét és segíti az új ügyfelek megszerzését.
  • A következetes arculat javítja a stabilitást. Azok a vállalkozások, amelyek erős vizuális megjelenéssel rendelkeznek, képesek jobban kihasználni a lehetőségeiket piaci szereplésük javítására.
  • A stílus támogatja a cég hosszú távú érdekeit, mivel a jól kinéző felületekről szívesebben vásárolnak az emberek, és valószínűbb, hogy a vásárlói hűség hosszabb távon is fennmarad.

STANDOD VIZUÁLIS FEJLESZTÉSE FONTOS A SIKER BIZTOSÍTÁSÁHOZ

A felsorolt okok alapján is jól látható, hogyan tudja a design elősegíteni a céljaid és növelni az ügyfelek lojalitását. Minden vállalkozónak érdemes időt és erőforrást fordítani az online reklámfelületek fejlesztésére, hogy képes legyen kihasználni az ezzel járó előnyöket. A megfelelő arculat kialakítása elengedhetetlen a brandépítésben.

A STANDOM felületén több lehetőség is van az egyedi külső megjelenítésére, amikkel mind növelheted a márkád értékét, ismertségét – ha úgy tetszik rögzítését a fejekben. Nézzük is meg, hogy mik ezek a design elemek, amelyeket, véleményem szerint, vétek lenne nem kihasználni.

1. LOGÓ

A logó a legfontosabb vizuális elem, amely kifejezi a cég arculatát, identitását és üzenetét. A minőségi logó egyszerű, könnyen felismerhető, emlékezetes és a cég tevékenységét azonnal nyilvánvalóvá teszi az emberek számára. 

Felejtsd el a gagyit!

A rossz minőségű logók azzal a bajjal járnak, hogy nem tartalmaznak semmilyen fontos üzenetet vagy kapcsolatot a cég tevékenységével. A gagyi logók esetén gyakran olyan dizájn elemeket vagy színeket használnak, amelyek összeférhetetlenek a vállalat arculatával vagy amelyek túlságosan bonyolultak, így nehéz őket felismerni és emlékezni rájuk.

Egy cégnek minden esetben jó logóra van szüksége, hiszen fontos, hogy olyan dizájnt képviseljen, amely egyedi és kifejezi a cég identitását. A profi logó a brand értékeit, céljait és üzenetét fejezi ki, valamint emlékezetes és hatásos megjelenést biztosít.

A logó nemcsak meggyőzésre szolgál, hanem lényeges szereplő a vállalat bemutatkozásában, a márkaépítésben, valamint a folyamatos vizuális kommunikáció legfontosabb eszköze.

A logó képi világa a profitnövelésben is kulcsfontosságú, hiszen egyfajta garanciát és minőséget is sugall. Ha a vállalat logója profi megjelenést biztosít, akkor az emberek nagyobb valószínűséggel bíznak meg a cégben és hajlandók megvásárolni a termékeit vagy igénybe venni a szolgáltatásait.

2. BORÍTÓKÉP

Stratégiailag fontos, hogy a látogatók milyen vizuális elemet látnak meg először egy virtuális standon, ahogy az általa közölt információnak is nagy jelentősége van. A borítókép tudatos használatával szimpátiát alakíthatsz ki vállalkozásod iránt, interakciót (pl. továbbkattintást a saját felületeidre) válthatsz ki vagy akár direkt vásárlást is generálhatsz vele.

Mire használhatod?

  • Mottód, szlogened vagy szolgáltatásaid is megjelenítheted rajta.
  • Írhatsz rá rövid reklámszöveget.
  • Megmutathatod a húzó vagy belépő terméked.
  • Cselekvésre buzdíthatod a látogatókat.
  • Bemutathatod rajta akár magadat is, mint a vállalkozás vezetőjét.

Mitől lesz profi a borítóképed?

A borítókép vállalkozásod képi megnyilvánulása, ami Téged képvisel. Ügyelj rá, hogy arculati elemeid megjelenjenek rajta, mert ezáltal fogja a célközönséged könnyebben megjegyzi és felismeri a márkád.

A STANDOM.hu figyel arra, hogy a borítókép másképp jelenik meg számítógépen, mint telefonon, erre külön fel is hívja a figyelmet. Standod kezelőfelületén pixelben adja meg a borítóképek megfelelő méretet – vedd figyelembe a megadott paramétereket!

Fontos továbbá a jó képminőség, ezért a tervezésnél ügyelj arra, hogy a borítóképed ne legyen homályos, pixeles a megjelenítéskor és passzoljon céged image-hez.

A borítókép nem szórólap, ennek ellenére rendkívül erős reklámértékkel bír, vagyis kiválóan alkalmas vállalkozásod népszerűsítésére. Egy kiváló lehetőség arra, hogy többet mutass meg magadról, ezáltal még közelebb kerülj a célodhoz, ami nem más, mint a vásárlói csoport kialakítása, tehát a profitnövelés.

Mesi reklámgrafikus stand borítókép
Az én borítóképemen például egy szlogen van, ami megszólítja a látogatót, valamint szerepel rajta a tevékenységem képi ábrázolása.

3. AJÁNLATOK

Kínálhatod termékeid vagy szolgáltatásaid olyan grafikával, ami megragadja az érdeklődők figyelmét és cselekvésre ösztönzi őket, (megrendelik a szolgáltatásod vagy vásárolnak Tőled). Reklámgrafika segítségével nemcsak színesebbé és egyedivé varázsolhatod a standod, de hatékonyabban is értékesítheted portékád.

A nézelődők ma már sokkal tudatosabban shoppingolnak, hiszen óriási a választék, éppen ezért érdemes minél jobban megmutatnod termékeid előnyös oldalát. Kívánatos, testközeli képekkel vágyat ébreszthetsz, ami segít a nézelődőből vásárlót generálni.

A STANDOM felületén egy ajánlathoz akár három képet is feltölthetsz, amit mindenképp érdemes kihasználni.

Reklámgrafika, mint értékesítési eszköz

Végezetül, amit hihetetlenül fontosnak tartok megemlíteni, hogy a reklámgrafika egy befektetés, hiszen általa feljebb pozícionálhatod a termékeid, magasabb áron tudod értékesíteni és vizuális élményt nyújthatsz az oldaladra látogatóknak. Minden terméket, minden szolgáltatást és minden online felületet lehet szebbé varázsolni csupán reklámgrafika segítségével!

Éppen ezért fordíts időt a standodra is és használd ki a benne rejlő vizuális lehetőségeket arra, hogy több vevőt, több megrendelőt szerezz! A Standár Kalauz 18-25 oldala nagy segítség lehet neked abban, hogy a cikkben említett, összes rendelkezésedre álló design felületet maximalizáld.

Ha standod vizuális megjelenésének kialakításánál segítségre van szükséged, keress engem bátran és bizalommal. Alkossuk meg együtt vállalkozásod profi arculatát a standodon is!

Mesinek ezúton is köszönöm a hasznos tartalmat és a grafikát – természetesen ezt is ő készítette. Bízom benne, hogy Neked is útmutatóul szolgáltak az itt leírtak és ezután még inkább nagy hangsúlyt helyezel vállalkozásod vizuális megjelenítésére (legyen szó weboldaladról, közösségi média oldalaidról vagy akár egy szórólapról).

Virtuális standod kifogástalan látványvilága viszont már nem csak Neked lesz fontos. A webportál alapítójaként számomra is kiemelt jelentőségű, hogy minél látványosabb, informatívabb és potenciálisan jól konvertáló virtuális standok kerüljenek az oldalra.

A STANDOM marketing-aktivitásai során rendkívül fontos szerepet játszik, hogy egy-egy stand milyen külalakkal rendelkezik, így annak érdekében, hogy még több érdeklődőt terelhessünk a saját standodra, hozd ki belőle a lehető legtöbbet!

Vélemény, hozzászólás?