Hasznos

4+1 hiba, amely tönkreteheti a leggondosabban elkészített weboldalt is

Hernaez Évi vendég-blogcikkje a STANDOM-on

olvasási idő: 6 perc

A STANDOM fő célja, hogy támogassa a vállalkozók online megjelenésének növelését. Ezért fejlesztjük ezt a webportált, viszont azon túl, hogy a vállalkozók standárrá válnak és az igényesen megszerkesztett és karbantartott standjukkal itt is jelen vannak, azért mi folyamatosan ötletelünk: hogy lehet ebből még többet kihozni. Ennek az eredménye ez a vendég blogcikk is. Fogadjátok szeretettel!

Mielőtt azonban átadom a szót, hagy áruljak el egy kulisszatitkot: az ügyfélszerzésnek van egy olyan vonala nálunk, amikor mi keressük aktívan a potenciális standárokat. Ennek az a célja, hogy az oldalra olyan vállalkozókat csábítsunk, akik emelni tudják a színvonalat – stand-minőségben, képi megjelenésben, szaktudásban, stb. Évit mi néztük ki magunknak az Instagram jelenléte alapján. Copywriterként több tucat vállalkozónak segít a szövegeik egyre magasabb szintre emelésében – mindezt szórakoztató és egyben informatív tartalmakkal segítve. Egyértelműen látszott, hogy érti a marketing és ezen belül is az online disztribúció lényegét, így bemutatkozásunk után nem is kellett győzködnünk, hogy a STANDOM neki való lenne. Nem volt kérdés, hogy előbb-utóbb együttműködés lesz a „vége” ennek a kapcsolatnak, de mondhatnám úgy is: a következő lépése. 😉

Egy ideje agyaltunk már rajta, hogy köthetnénk össze az ő szaktudását a közös céljainkkal. Az eszmecserék alatt szépen összeállt, hogy a következő időszakaink aktivitásait nagyon szépen össze lehetne fésülni, így született meg az a gondolat: megkérem Évit, írjon egy cikket a STANDOM-blog azon céltudatos vállalkozó olvasóinak, akik épp weboldal-készítés előtt állnak vagy a meglévőt tartják szükségesnek szakmai szempontok alapján felülvizsgálni. Ő ezt örömmel elvállalta és tessék…

Hernaez Évi copywriter, standár írása következik.

Azt hiszem, senkit nem kell győzködnöm arról, hogy ha online akar értékesíteni, előbb-utóbb szüksége lesz saját weboldalra. Tanácsadók, segítő szakmában dolgozók, webshop-tulajdonosok, kézművesek, művészek: indulásnak tökéletes egy social média profil vagy szuper ötlet például a Standomra regisztrálni*.  Ám ha valóban szakértőnek akarsz látszani a területeden és szeretnéd, hogy komolyan vegyenek Téged a potenciális vásárlók, akkor bizony a weboldalt nem lehet elkerülni.

Arra viszont ilyenkor nagyon figyelj, hogy a dizájnnál sokkal fontosabb a weboldal mondanivalója: a szöveg megírását vedd nagyon komolyan!

Több éves copywriteri (marketing szövegírói) tapasztalatom alapján készítettem egy listát a leggyakoribb weboldalszöveg hibákból. 

Olvasd el a felsorolásomat és ha már van weboldalad, gondold át, hogy belefutottál-e valamelyikbe, ha pedig még nincsen, kerüld el őket mindenáron!

1. A KEZDŐOLDALRÓL NEM DERÜL KI, HOGY A POTENCIÁLIS VÁSÁRLÓD MILYEN PROBLÉMÁJÁRA KÍNÁLSZ MEGOLDÁST

Teljesen mindegy, hogy mivel foglalkozol: a terméket vagy szolgáltatást mindig valamilyen probléma megoldásaként kell bemutatnod.

A vásárlókat egyetlen dolog érdekli: saját maguk. Igen, engem is és Téged is. És azt fogjuk megvásárolni, igénybe venni, ami enyhíti valamilyen fájdalmunkat.

Ha a termékedet vagy a szolgáltatásodat egyszerűen csak odalököd, akkor az olvasó nem fogja tudni, hogy mit kell kezdenie vele egészen pontosan. Nyomogasd azokat a fájdalomgombokat, mutass példákat, esettanulmányokat!

2. A WEBOLDALNAK NINCS EGYÉRTELMŰ CÉLJA

Mit akarsz elérni a főoldalon? Hogy megnézze a szolgáltatásaidat? Feliratkozzon a hírleveledre? Ajánlatot kérjen? Hogy átlapozza a referenciáidat?

Akkor mondd el neki kerek-perec! Ne beszélj mellé, ne kapj bele több dologba is egyszerre! Azt javaslom, hogy mind a főoldalnak, mind pedig az egyes aloldalaknak egyetlen célja legyen és ahhoz a célhoz tartsd magad következetesen a szövegben.

3.  BAROKKOS KÖRMONDATOKAT ÉS TÁVOLSÁGTARTÓAN TUDÁLÉKOS STÍLUST HASZNÁLSZ

A szakértelmedet vagy a termékeid minőségét nem a túlcicomázott mondatok fogják alátámasztani. Épp ellenkezőleg: fogalmazz egyértelműen, potenciális érdeklődőid akkor fogják valóban megérteni a mondanivalódat.

Legyél világos, érthető és célratörő! Nem kell a mellébeszélés! A weboldaladon csupán néhány másodperc áll rendelkezésedre, hogy meggyőzd az olvasódat. Ne vesztegesd az idejét túlmagyarázott szövegek fejtegetésével.   

4.  TÚL ÁLTALÁNOS A MEGFOGALMAZÁS

„Cégünk 20 éve szolgálja magasan képzett szakembereivel a vásárlókat.”

Miért fontos, hogy 20 éve? Milyen magasan képzettek azok a szakemberek? Kihez képest? Miért szakemberek? Milyen vásárlókat?

Látod már, mire célzok? Ilyen mondatot bárki mondhat. Te ne legyél ilyen általános (és végtelenül unalmas)!

+1 NINCSENEK CTA-K A SZÖVEGBEN

A CTA, vagyis call-to-action a kattintásra buzdító gomb. Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz a weboldaladon, hogy szépen elmeséled, mivel foglalkozol, milyen megoldást nyújtasz az olvasóid problémájára, miért vagy más, mint a vetélytársaid, és miért foglalkozol azzal, amivel, és ennyi – egyszerűen magára hagyod az olvasót, lógva a levegőben.

Mondd el, hogy mit csináljon!

Told a szeme elé azt a gombot, amire aztán rákattintva oda érkezik, ahová te szeretnéd elkalauzolni. Egy megrendelési felületre, fizetési oldalra, egy hírlevél-feliratkoztatást szeretnél tőle, stb.

Ne ess át a ló túloldalára, nem kell teletűzdelni a szövegedet CTA-kal, de ne feledkezz meg a használatukról!

Ha tudatosan elkerülöd ezeket a hibákat, egészen biztosan olyan szöveg lesz a weboldaladon, amely tényleg segíti az online jelenlétedet. Ne vedd félvállról, de ne is gondold túl, kérlek! Ha pontosan tudod, hogy ki a célközönséged, nincs más dolgod, mint a saját nyelvükön fordulni hozzájuk!

Nos, eddig tartottak Évi hasznos információi, viszont ha érdekel a téma ennél részletesebben is vagy úgy általában a meggyőző szövegírás, akkor van egy jó hírem számodra:

Évinek van egy klubja, a CopyClub, ahol mindezt még aprólékosabban és még ennél is sokkal többet megtanít Neked a szövegírásról. Ez a klub most zárva van, de nézd meg most Évi standját, ahol további részleteket tudhatsz meg a CopyClubról, illetve ahonnan az Instagram oldalára is átklikkelhetsz. A következő nyitásról az infókat már szerezd be tőle első kézből. 

* „… szuper ötlet például a STANDOM-ra regisztrálni”.

Ezt a részt, esküszöm nem én kértem, viszont ha már belekerült a szövegbe, marad. 🙂 Nem mellesleg pedig abszolút egyetértek. A STANDOM tökéletes felület már akár a vállalkozásod kezdeti szakaszában is, amikor még nincs weboldalad vagy jól bejáratott social media felületeid, de valahol szeretnél megjelenni, ahol Rád találhatnak a potenciális érdeklődők. 

Haladó szint viszont, mikor már ezekkel rendelkezel, sőt, weboldalad is van, hiszen minden elérhetőséged megjelentetheted a virtuális standod fejlécén, így mi tovább tudjuk küldeni lehetséges ügyfeleid / vásárlóid / olvasóid a Te saját felületeidre. A STANDOM.hu-n való regisztrációval növeled az esélyét annak, hogy Rád találjanak, hiszen ide a forgalmat mi tereljük és aztán hozzád is. 

Részemről nagyon örülök ennek az együttműködésnek Évivel, ezúton is köszönöm neki a hasznos gondolatokat!

Remélem Te is annak találtad őket! Ha így van, oszd tovább, jusson el minél többekhez!

Vélemény, hozzászólás?