Hasznos

9 OK, AMIÉRT ÉRDEMES VÁLLALKOZÓI RENDEZVÉNYEKEN RÉSZT VENNI

STANDOM blogcikk

olvasási idő: 8 perc

A vállalkozóknak hirdetett eseményeken való részvétel jelentős mozgatórugója lehet a kezdeti sikerek elérésének vagy a vállalkozásod következő szintre emelésének. Hogy miért ajánlom én az ilyen rendezvényeken való rendszeres megjelenést, azt 9 pontban foglaltam össze.

1. Kapcsolati háló kiterjesztése / megerősítése

A mai digitális világban, amikor a legtöbb kommunikáció az online térben történik, nincs annál értékesebb, mint a személyes kapcsolódás. Az élő rendezvények pedig tökéletes színterei az ilyen találkozóknak, ahol kapcsolatokat építhetsz vagy épp megerősítheted az online már jól működőeket.

Tök jó érzés, mikor egy rendezvényen összefutsz valakivel, akivel social médián keresztül már hónapok, akár évek óta követitek egymás munkásságát. Biztosan Neked is van olyan vállalkozó-társad, akivel szívesen találkoznál személyesen. (Küldd neki tovább ezt a cikket és mondd ezt el neki! ;))

A kapcsolatépítést érdemes kipróbálni különböző méretű rendezvényeken. Előfordulhat, hogy Neked a nagy, többszáz fős események nem jönnek be, míg a kisebbeken kényelmesebben érzed magad – vagy épp fordítva.

Kisebb rendezvényeken általában arra is van lehetőséged*, hogy mindenki előtt bemutatkozz, méretesebb rendezvényeken pedig még nagyobb a merítés arra, hogy olyanokkal tudj kapcsolódni, akik számodra valamiért érdekes, releváns vállalkozók.

*ennek pozitívumáról a 8. pontban írok részletesebben

TALÁLKOZÁS EGY STANDÁRRAL

standár találkozó

Patival januárban találkoztam először személyesen egy vállalkozói rendezvényen, de persze a standján keresztül már ismertem őt (stand: Pallova Esztétika). Nekem mindig nagy élmény olyan ismeretlen ismerősökkel találkozni, akikkel valamilyen módon már kapcsolódtunk korábban. Készült fotó a találkozóról (marketing), amit azért nyilván nem nyomtattam ki és akasztottam a falra, bár most, hogy írom… 🤔

2. Ismeret- és tapasztalatszerzés / -csere

Legyél bármilyen tehetséges a szakterületeden, bármilyen régóta is a vállalkozásod élén, lássuk be: olyan nincs, hogy valaki mindenhez ért!

Folyamatosan rengeteg tematikus, egy-egy téma köré épített rendezvény szerveződik, amikkel érdemes tisztában lenni – különösen, ha cél a fejlődés. Ha tudod, hogy épp miben szeretnéd bővíteni az ismereteid, egy kis utánjárással biztos ki tudod választani a következő programot, amire érdemes jelentkezned. Legyél résen, mert vannak események, amik csak több havi kihagyás után térnek vissza, ne maradj le arról, ami a vállalkozásod előrelendítésében nagy segítségedre lehet már most!

A megszerezhető tudásanyag mellet pedig további előnyöket is kovácsolhatsz a jelenlétből, ha elég céltudatos vagy! Erre hozok példákat lejjebb.

Egy hatalmas, több témát is körbejáró rendezvényen, ahol sok-sok előadó fejtágítását hallgathatod végig, olyan felismerésekre is szert tehetsz, amire nem is gondoltál korábban.

Lehet, hogy a legújabb TikTok trendekről szóló 20-30 perc meghozza a kedved ehhez a felülethez, ami aztán több ezres követőtábort jelent majd neked, pedig erre korábban sosem gondoltál. Elképzelhetőnek tartod? És az is lehet, hogy a büfében épp előtted áll az ismert Instagram-szakértő, akivel ezáltal lesz 5 perced szabadon eszmét cserélni az ottani trendekről, ami olyan felismerést hoz, ami által még motiváltabban használod majd azt a platformot. Hm? Ennek a bekövetkezte már valószínűbb lehet?

Itt most csak két példát említettem, de a második pont lényege ez: tanulásra, fejlődésre is kiváló lehetőség egy-egy ilyen esemény és ugyanilyen fontos az eszmecsere kérdése is, amit szintén ez alá a pont alá sorolnék. Hol máshol tudnád a leghatékonyabban megvitatni a véleményed egy-egy vállalkozással kapcsolatos kérdésben, mint egy offline vállalkozói rendezvényen…

3. Ügyfél- / vásárló- vagy érdeklődő-szerzés

Attól függően, hogy milyen vállalkozói eseményen veszel részt, előfordulhat, hogy sales-t is generálsz majd. Az eladás ilyenkor általában úgy történik, hogy diskurzusba kerülsz potenciális érdeklődőkkel és bemutatod a terméked vagy szolgáltatásod – még jobb, ha kiállítóként a helyszínen.

Ha van ilyenre lehetőség, mérd fel, mennyire éri meg Neked (van-e extra költsége, mennyi munkával jár, valóban a célcsoportod lesz-e jelen a rendezvényen, stb.) és ha rendesen elvégezted a házi feladatod és a megjelenésed, szóróanyagaid is kifogástalanok, akkor az eladás-növelésre is tökéletes lehet egy networking esemény.

A résztvevők a szünetekben szeretnek körbejárni, ismerkedni, ezt az időszakot használd bátran egy kis sales-re, de ne legyél nyomulós – elvégre legtöbbször alapvetően senki sem azért megy oda, hogy a kiállítóktól vásároljon. (Hacsaknem direkt ez a rendezvény célja, de ez egy másik téma)

4. Potenciális együttműködő partnerek felkutatása

Egy vállalkozás sikere a kapcsolatok minőségén és mennyiségén múlik – nem én találtam ki a mondatot, de egyet tudok érteni vele.

Gyakori, hogy networking és konferencia-eseményeket egy adott, specifikus célcsoport igényeihez mérten, nekik szólva szerveznek, így a résztvevők nagyon hasonló háttérrel érkeznek. Tökéletes lehetőség arra, hogy olyanokkal kapcsolódj, akikkel esetleg kiegészítitek egymás szolgáltatását és ezáltal gyümölcsöző együttműködésekbe kezdhettek.

5. Inspiráció

Függetlenül a vállalkozásod méretétől, korától és érettségi szintjétől, akár egy fél délelőttös ilyen program is simán a következő szintre emelheti a vállalkozásod. Hogyan? Hát attól az inspirációtól, amit általa kapsz, attól a lendülettől, amit a többiek sugároznak feléd vagy épp attól az új iránytól, fantasztikus ötlettől, ami itt jutott eszedbe.

Czap Villő standár nálunk, ő fogalmazta meg a következő gondolatokat:

Vállalkozóként – ha kezdő az ember és pláne, ha a közelében sosem voltak vállalkozók – mentálisan és szakmailag is hatalmas erőforrás a vállalkozói rendezvényeken való megjelenés. Először nagyon furcsa, de amikor látod, hogy mások is ugyanazokkal a dolgokkal küzdenek vagy éppen mások már hol tartanak, milyen lehetőségek vannak, akkor elkap a flow, hogy van egy hely, ahol megértenek és inspirálnak egyszerre.”

6. Válj ismertté, hallasd a hangod és növeld a magabiztosságod

A énmárkád növelésének abszolút jót tesz, ha minél többször látnak a célcsoportod tagjai személyesen is. A social media online világából már sokan ismerhetnek Téged, talán több száz, ezer vagy több tízezer követőd is van, akik ha személyesen is találkozhatnak Veled, még inkább elköteleződnek majd a márkád, személyed felé.

A jó tanácsom tehát: legyél jelen!

Ez a mondatom ismerős lehet, hiszen gyakran hangoztatom, mikor arra szeretném felhívni a figyelmet, mennyire fontos a jelenlét. A STANDOM-ot illetően a minél szélesebb online jelenlét fontosságát szoktam kihangsúlyozni (ez a webportál is ebben segíti a céltudatos vállalkozókat), de ez a tanácsom online és offline szintén megállja a helyét. Legyél jelen online és offline egyaránt, ahol csak lehet!

7. Tájékozódás

Vállalkozóként hajlamosak vagyunk a mi saját kis zárt világunkkal foglalkozni, miközben “kint” folyik az élet és rengeteg változás történik. Szánj időt a tájékozódásra is!

Kövesd rendszeresen, mi történik a vállalkozói szférában – milyen új törvények léptek életbe, milyen változásokra számíthatsz a saját iparágadban, mivel néz szembe a vállalkozók egy adott csoportja, ami talán Rád direktben nem hat, de előfordulhat, hogy indirekt hatással lesz, stb.

Nézz körül lakóhelyed környékén milyen rendezvények vannak, amik azt a célt szolgálják, hogy tájékozódj és ezekre járj el időnként!

8. Elismerés-növelés

Amikor elkezdünk egy vállalkozást, manapság a legelső lépés, hogy létrehozunk egy-egy fiókot különböző social media felületeken és elkezdünk posztolni a témánkkal kapcsolatban.

Kipróbáljuk a posztokat, a videózást, nyomjuk a sztorikat, aztán eltelik egy hét, két hét, 3 hónap, fél év és még mindig nem hozzák azt az eredményt, amit vártunk. Ismerős?

Ilyenkor tulajdonképpen mit vár egy vállalkozó? Mire vágyik igazából? Like-okra, kommentekre, követőkre, esetleg egy-egy – szerinte – jól sikerült poszt azonnali virális elterjedésére?

Nem!

Elismerésre vágyik!

Ami, ha nem jön egy idő után, igen hamar demotiválóvá tud válni ez a “vállalkozósdi” és nem megfelelő szintű kitartás-képesség híján sokan emiatt sutba is dobják azon igyekezetünket, hogy megvalósítsák az álmaikat és a magunk lábán állva, szabadon szárnyalva szerezzék a bevételeiket. Éppen ezért vagyok róla meggyőződve, hogy a vállalkozói rendezvényeken való részvétel akár életmentő is lehet a vállalkozásod szempontjából. 

A legtöbb networking esemény (különösen a kisebbek) lehetőséget adnak kezdő vállalkozóknak is arra, hogy bemutassák magukat, termékeiket vagy szolgáltatásaikat, ezáltal megtapasztalják azt, hogy a többiek igenis hallgatnak rájuk, így megkapják az elismerést és az érzést, hogy ismertebbek lettek. Ez nagyon fontos előnye a vállalkozói rendezvényeknek, gondolkodj el rajta!

9. Nincs mit veszítened

Nyilván, ha nem díjmentes rendezvényre mentél és nem váltja be a hozzáfűzött reményed, akkor kényelmetlenül fogod érezni magad, hogy még fizettél is érte, de alapvetően max. az időd tudod bukni, ha nem jön be egy ilyen esemény.

Viszont ez semmiképp ne vegye el a kedved! Az egyik nem jött be, majd a másik be fog!

A hasonló gondolkodású, beállítottságú és motivált, céltudatos emberekkel való kapcsolódás könnyedén egy következő szintre emelheti a vállalkozásod és Neked is ez a célod, nem igaz?

Következő blogcikkemben arról fogok írni, hogy ha már meghoztad a döntést és elmész egy vállalkozói rendezvényre, akkor arra hogyan készülj fel, hogy a legtöbbet ki tudd hozni belőle. Stay tuned!

Addig is, amíg megírom a következő blogbejegyzést, figyelmedbe ajánlom azt a március végi rendezvényt, amin én is ott leszek.

Női Vállalkozók Napja STANDOM blogcikk banner

Ez az esemény az idén már harmadik alkalommal megrendezésre kerülő NŐI VÁLLALKOZÓK NAPJA, amin a STANDOM-nak köszönhetően – standárként – rendkívüli kedvezménnyel vehetsz részt!

Az ehhez szükséges kuponkódot kérd tőlünk direktben, de a márciusi, standároknak címzett hírleveleinkben is megtalálod!

Gyere el erre a rendezvényre, maxold ki a fent felsorolt összes lehetőséget és emeld egy következő szintre a vállalkozásod!

Vélemény, hozzászólás?